25 marca 2020 21:07 | Przedszkole - nauka w domu
wtorek 09.06.2020r.
Przedszkole
Grupa 5,6-latków
W tym tygodniu powtarzamy i utrwalamy poznawane słownictwo i zwroty:
Pracujemy z PlayBox’em:
- Str. 81 – dzieci wypychają z kartki rysunki z historyjką o Luishy i składają wzdłuż przerywanej linii, by powstała mini książeczka. Następnie nazywają wszystkie, które odnajdą na poszczególnych obrazkach, podają nazwy kolorów.
Dla chętnych:
Piosenka do nauki na pamięć:
– wtorek 02.06.2020r.
Przedszkole
Grupa 5,6-latków
W tym tygodniu jedziemy w świat:
Pracujemy z PlayBox’em:
- Str. 71 – dzieci kolorują w dowolny sposób przedstawione środki transportu, próbują podać nazwę i opisać zastosowane kolory.
- Str. 72 – dzieci próbują przykleić koła ze str. 73 do odpowiednich pojazdów. Starają się podać nazwy pojazdów, kolory i policzyć koła w każdym z nich,
- Str. 75 – dzieci rysują po śladzie, by zgadnąć, jakim środkiem transportu Play Box dojeżdża codziennie do szkoły. Wymawiają głośno jego nazwę.
- Str. 76 – dzieci określają, którym środkiem transport wracali do domu poszczególni bohaterowie historyjki. Łączą postacie z odpowiednimi środkami transportu.
- Str. 77 – dzieci przyglądają się uważnie pojazdom przedstawionym na rysunkach, starają się określić, który pojazd nie pasuje do pozostałych w kolejnych rzędach. Zwracają uwagę na podział na pojazdy poruszające się po lądzie, wodzie i w powietrzu.
- Str. 79 – dzieci wycinają rysunki pojazdów i starają sie nazwać każdy z nich oraz opisać kolory.
Słownictwo na ten tydzień:
- scooter – hulajnoga,
- bus – autobus,
- bike – rower,
- traktor – traktor,
- motorbike – motocykl,
- train – pociąg,
- car – samochód,
- lorry – ciężarówka,
- wheel - koło
Dla chętnych:
Piosenka do nauki „At the crossing” – na przejściu dla pieszych – CD nagranie 41
poniedziałek 25.05.2020r.
Przedszkole
Grupa 5,6-latków
Hello everyone!
W tym tygodniu spędzamy czas na wsi:
Pracujemy z PlayBox’em:
- Str. 63 – dzieci próbują nazwać zwierzęta przedstawione na ilustracji (pig-świnia, duck-kaczka, rabbit – królik, chicken – kurczak, sheep – owca), a następnie łączą liniami poszczególne zwierzęta wraz z ich cieniami.
- Str. 64 – dzieci pomagają małemu kaczątku odnaleźć swojego tatę, rysują drogę jaką musi przejść labiryntem, by do niego dotrzeć. Próbują nazwać pozostałe zwierzęta przedstawione na obrazku.
- Str. 65 – dzieci słuchają historyjki o Mabel (nagranie 38). Próbują wskazać w każdej parze rysunków ten, który jest zgodny z treścią historyjki, zaznaczają ilustracje wstawiając x.
- Str. 66 – dzieci rysują w odpowiednich miejscach na obrazku zwierzęta, które spały w domu Mabel (rysują te zwierzęta, których nazwy usłyszały w historyjce o Mabel).
- Str. 67 – dzieci wypychają szablony zwierząt, próbują podać ich nazwy.
Dl chętnych - rymowanka do nauki na pamięć: Baby Animals (nagranie 39).
poniedziałek 18.05.2020 r.
W tym tygodniu kontynuujemy rozpoznawanie emocji oraz poznajemy zwierzęta na wsi. Proszę o zapoznanie dzieci z poniższym materiałem:
Pracujemy z Play Box’em:
- Str. 54 – dzieci przyglądają się dokładnie obrazkowi i otaczają zielonymi kółkami rysunki, które przestawiają uczucia, próbują je odpowiednio nazwać. Czerwonym kółkiem otaczają ilustracje, które ukazują czynności.
- Str. 55 – dzieci wycinają rysunek i starają się pomalować papugę wzorując się na papudze Ayo z historyjki na stronie 57. W trakcie malowania wymieniają kolejne kolory, których używają do kolorowania papugi.
- Str. 57 – dzieci uważnie przyglądają się historyjce obrazkowej, próbują określić uczucia, jakie towarzyszą chłopcowi Kaapo na każdym z obrazków. Następnie wypychają rysunki i tworzą miniksiążeczkę.
- Str. 59 – dzieci kolorują rysunek „Na wsi” zgodnie z kodem 1-8, wymieniają zwierzęta przedstawione na obrazku.
- Str. 60 – dzieci umieszczają naklejki z młodymi zwierzętami w odpowiednich miejscach na obrazku, próbują głośno nazwać zwierzęta i policzyć ich młode.
W wolnych chwilach dzieci słuchają piosenki „On the farm” CD, nagranie 36.
Uczucia:
- happy – szczęśliwy,
- sad – smutny,
- angry – zły, rozzłoszczony, wściekły
- calm – spokojny,
- frightened – przerażony,
- surprised – zaskoczony,
- worried – zmartwiony.
Zwierzęta na wsi:
- cow – krowa,
- pig – świnia,
- horse – koń,
- duck – kaczka,
- cat – kot,
- dog – pies,
- sheep – owca,
- bird – ptak,
- rabbit – królik,
- goat – koza,
- chicken - kurczak
W razie problemów z wymową słów, proszę skorzystać ze słownika www.diki.pl.
wtorek 12.05.2020 r.
Grupa 5,6-latków
W tym tygodniu omawiamy emocje… Proszę o zapoznanie dzieci z poniższym materiałem:
Pracujemy z Play Box’em:
- Str. 47 – dzieci rysują w dymkach skojarzenia związane z emocjami, które wyraża Play Box: sad – smutny, happy – radosny, scared – przestraszony, calm – spokojny.
- Str 48 – 49 – dzieci próbują określić, jakie emocje towarzyszą postaciom przedstawionym na obrazkach i przyklejają odpowiedniego Play Box’a. Uwaga! Dwie naklejki są dodatkowe.
- Str. 52 – dzieci starają się odgadnąć uczucia osób przedstawionych na obrazku i dopasować przyczynę tych emocji, łącza odpowiednio (wykorzystują słownictwo z piosenek znajdujących się w materiale video).
- Str. 53 – dzieci przyglądają się obrazkowi i próbują określić, jakie uczucia widać na twarzach dzieci. Łączą każdą twarz z odpowiednim Play Box’em.
W wolnych chwilach dzieci słuchają piosenki „How are you feeling?” CD, nagranie 31.
Słownictwo na ten tydzień:
- happy – szczęśliwy,
- sad – smutny,
- angry – zły, rozzłoszczony, wściekły
- calm – spokojny,
- frightened – przerażony,
- surprised – zaskoczony,
- worried – zmartwiony.
W razie problemów z wymową słów, proszę skorzystać ze słownika www.diki.pl.
wtorek 05.05.2020r.
Witajcie! Hello!
W tym tygodniu poznajemy kolejne nazwy ubrań. Proszę, aby dzieci zapoznały się z krótkimi filmikami:
Zachęcam do oglądania i wspólnego powtarzania poszczególnych słów.
Od dzisiaj możemy kontynuować naszą przygodę z Play Box’em. Do wykonania na ten tydzień są kolejne karty z książeczki:
- Str. 39 – Dzieci przyglądają się uważnie wersjom Play Box’a – zimowej oraz letniej i za pomocą linii łączą poszczególne ubrania z odpowiednim Play Box’em. Łącząc ubrania próbują głośno wypowiadać ich nazwy.
- Str. 40 - Dzieci przyglądają się ilustracji i odszukują na niej ubrania przedstawione z prawej strony. Głośno liczą i zakreślają odpowiednią cyfrę. Następnie określają, jaka pogoda jest przedstawiona na obrazku i kolorują odpowiedni rysunek Play Box’a, znajdujący się nad obrazkiem.
- Str. 42 – Dzieci nazywają kolejne kolory Play Box’a określone od 1 do 10. Następnie kolorują obrazek, zgodnie z kodem.
- Str. 43 – Dzieci wypychają rysunki przedstawiające ubrania oraz chłopca i dziewczynkę. W wolnych chwilach ubierają dzieci, w zależności od pogody: It’s hot – Jest gorąco. / It’s cold – Jest zimno. Próbują nazwać kolejne części ubioru, które dzieci maja na sobie.
- Str. 45 – Dzieci wypychają z kartki rysunki z historyjką o Jeannie. Składają je wzdłuż przerywanej linii, by powstała historyjka. W wolnych chwilach przeglądają historyjkę i nazywają ubrania oraz ich kolory na każdym z obrazków. Próbują również określić, jaka jest na nich pogoda (hot/cold).
Piosenka na ten tydzień – „I’m going out to play.” – CD, nagranie 26.
Rymowanka na ten tydzień – „It’s cold!”- CD, nagranie 29.
Proszę, aby dzieci słuchały rymowanki i piosenki w wolnych chwilach. Pozdrawiam!
poniedziałek 27.04.2020r.
W tym tygodniu uczymy się określania pełnych godzin na zegarze. Przy okazji ćwiczymy i utrwalamy liczebniki 1-12 - https://www.youtube.com/watch?v=kcuOqv7-gmo
Zachęcam do wspólnego śpiewania i zadawania pytania: What’s the time Mr Clock? – Która godzina Panie Zegarze? oraz udzielania odpowiedzi: One o’clock./Two o’clock./Three o’clock…
W piosence o Panu Zegarze pojawiają się także nazwy zwierząt, które ukryły się w pewnej zabawce. Spróbujcie nazwać wszystkie zwierzaki.
Utrwalamy również nazwy kolorów - https://www.youtube.com/watch?v=C628S-UKkNc
wtorek 21.04.2020r.
W tym tygodniu utrwalamy liczebniki, poznajemy kolejne litery alfabetu, a także poszerzamy zakres słownictwa związanego z jedzeniem i przeciwieństwami. Nauka będzie bardzo przyjemna, gdyż:
czwartek 16.04.2020r.
Witam serdecznie po Świętach. W tym tygodniu utrwalamy nazwy kolorów oraz zwroty grzecznościowe.
https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus
W wolnych chwilach zachęcam do oglądania bajki Lippy and Messy https://www.youtube.com/watch?v=3kWf7C6SWEs
06.04.2020r.
W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane z Wielkanocą (Easter, Easter bunny, chick, Easter eggs). Zachęcam do obejrzenia krótkiej bajki: https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4
A teraz zagrajcie w poszukiwanie wielkanocnych zajączków: https://www.youtube.com/watch?v=YOSCE0XTwEI
W wolnych chwilach zachęcam do słuchania piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8, https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8, https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
31.03.2020r.
W tym tygodniu proszę Rodziców, by umożliwili dzieciom utrwalanie nazw ubrań:
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/clothesB.pdf - proszę pobrać i wydrukować kartę pracy. Dzieci kolorują ubrania na kolory wyznaczone przez rodziców w języku angielskim. Zachęcam, aby wspólnie z dziećmi skorzystać ze słownika obrazkowego https://www.anglomaniacy.pl/clothesDictionary.htm#pictures
W wolnych chwilach proszę, by dzieci słuchały i uczyły się piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=qYu3_LAXKGs
26.03.2020r.
Proszę, aby dzieci zapoznały się z nawami ubrań
https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY
https://www.youtube.com/watch?v=pHer1COWyrQ
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/clothesPT1.pdf - proszę pobrać kartę pracy. Dzieci mają połączyć nazwy ubrań z obrazkami i pokolorować.
W wolnych chwilach proszę, by dzieci utrwalały kolory, liczebniki i piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=yfbHlMNo79s – kolory
https://www.youtube.com/watch?v=EjT5SA9WrY4 – liczebniki 1-10
https://www.youtube.com/watch?v=fHqjNHxmB7c – liczebniki 1-10
https://www.youtube.com/watch?v=eClGqjHz790 – If you’re happy and you know it…
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY – Head, shoulders, knees and toes