"Trzy drogi ludziom trudne są po wszystkie lata: Na świat przyjść, na świecie żyć i dobrze zejść z świata" W. Kochowski

Przedszkole - nauka w domu

25 marca 2020 21:07 | Przedszkole - nauka w domu

Język angielski Grupa 5-6-latków

wtorek 09.06.2020r.

 

Przedszkole

Grupa 5,6-latków

W tym tygodniu powtarzamy i utrwalamy poznawane słownictwo i zwroty:

Pracujemy z PlayBox’em:

  • Str. 81 – dzieci wypychają z kartki rysunki z historyjką o Luishy i składają wzdłuż przerywanej linii, by powstała mini książeczka. Następnie nazywają wszystkie, które odnajdą na poszczególnych obrazkach, podają nazwy kolorów.

Dla chętnych:

Piosenka do nauki na pamięć:




– wtorek 02.06.2020r.

 

Przedszkole

Grupa 5,6-latków

W tym tygodniu jedziemy w świat:

Pracujemy z PlayBox’em:

  • Str. 71 – dzieci kolorują w dowolny sposób przedstawione środki transportu, próbują podać nazwę i opisać zastosowane kolory.
  • Str. 72 – dzieci próbują przykleić koła ze str. 73 do odpowiednich pojazdów. Starają się podać nazwy pojazdów, kolory i policzyć koła w każdym z nich,
  • Str. 75 – dzieci rysują po śladzie, by zgadnąć, jakim środkiem transportu Play Box dojeżdża codziennie do szkoły. Wymawiają głośno jego nazwę.
  • Str. 76 – dzieci określają, którym środkiem transport wracali do domu poszczególni bohaterowie historyjki. Łączą postacie z odpowiednimi środkami transportu.
  • Str. 77 – dzieci przyglądają się uważnie pojazdom przedstawionym na rysunkach, starają się określić, który pojazd nie pasuje do pozostałych w kolejnych rzędach. Zwracają uwagę na podział na pojazdy poruszające się po lądzie, wodzie i w powietrzu.
  • Str. 79 – dzieci wycinają rysunki pojazdów i starają sie nazwać każdy z nich oraz opisać kolory.

Słownictwo na ten tydzień:   

  • scooter – hulajnoga,
  • bus – autobus,
  • bike – rower,
  • traktor – traktor,
  • motorbike – motocykl,
  • train – pociąg,
  • car – samochód,
  • lorry – ciężarówka,
  • wheel - koło

Dla chętnych:

Piosenka do nauki „At the crossing” – na przejściu dla pieszych – CD nagranie 41




poniedziałek 25.05.2020r.

Przedszkole

Grupa 5,6-latków

Hello everyone!

W tym tygodniu spędzamy czas na wsi:

Pracujemy z PlayBox’em:

  • Str. 63 – dzieci próbują nazwać zwierzęta przedstawione na ilustracji (pig-świnia, duck-kaczka, rabbit – królik, chicken – kurczak, sheep – owca), a następnie łączą liniami poszczególne zwierzęta wraz z ich cieniami.
  • Str. 64 – dzieci pomagają małemu kaczątku odnaleźć swojego tatę, rysują drogę jaką musi przejść labiryntem, by do niego dotrzeć. Próbują nazwać pozostałe zwierzęta przedstawione na obrazku.
  • Str. 65 – dzieci słuchają historyjki o Mabel (nagranie 38). Próbują wskazać w każdej parze rysunków ten, który jest zgodny z treścią historyjki, zaznaczają ilustracje wstawiając x.
  • Str. 66 – dzieci rysują w odpowiednich miejscach na obrazku zwierzęta, które spały w domu Mabel (rysują te zwierzęta, których nazwy usłyszały w historyjce o Mabel).
  • Str. 67 – dzieci wypychają szablony zwierząt, próbują podać ich nazwy.

Dl chętnych - rymowanka do nauki na pamięć: Baby Animals (nagranie 39). 




poniedziałek 18.05.2020 r.

 

W tym tygodniu kontynuujemy rozpoznawanie emocji oraz poznajemy zwierzęta na wsi. Proszę o zapoznanie dzieci z poniższym materiałem:

 

Pracujemy z Play Box’em:

  • Str. 54 – dzieci przyglądają się dokładnie obrazkowi i otaczają zielonymi kółkami rysunki, które przestawiają uczucia, próbują je odpowiednio nazwać. Czerwonym kółkiem otaczają ilustracje, które ukazują czynności.
  • Str. 55 – dzieci wycinają rysunek i starają się pomalować papugę wzorując się na papudze Ayo z historyjki na stronie 57. W trakcie malowania wymieniają kolejne kolory, których używają do kolorowania papugi.
  • Str. 57 – dzieci uważnie przyglądają się historyjce obrazkowej, próbują określić uczucia, jakie towarzyszą chłopcowi Kaapo na każdym z obrazków. Następnie wypychają rysunki i tworzą miniksiążeczkę.
  • Str. 59 – dzieci kolorują rysunek „Na wsi” zgodnie z kodem 1-8, wymieniają zwierzęta przedstawione na obrazku.
  • Str. 60 – dzieci umieszczają naklejki z młodymi zwierzętami w odpowiednich miejscach na obrazku, próbują głośno nazwać zwierzęta i policzyć ich młode.

 

W wolnych chwilach dzieci słuchają piosenki „On the farm” CD, nagranie 36.

Uczucia:

  • happy – szczęśliwy,
  • sad – smutny,
  • angry – zły, rozzłoszczony, wściekły
  • calm – spokojny,
  • frightened – przerażony,
  • surprised – zaskoczony,
  • worried – zmartwiony.

Zwierzęta na wsi:

  • cow – krowa,
  • pig – świnia,
  • horse – koń,
  • duck – kaczka,
  • cat – kot,
  • dog – pies,
  • sheep – owca,
  • bird – ptak,
  • rabbit – królik,
  • goat – koza,
  • chicken - kurczak

W razie problemów z wymową słów, proszę skorzystać ze słownika www.diki.pl.




wtorek 12.05.2020 r.

 

Grupa 5,6-latków

W tym tygodniu omawiamy emocje… Proszę o zapoznanie dzieci z poniższym materiałem:

Pracujemy z Play Box’em:

  • Str. 47 – dzieci rysują w dymkach skojarzenia  związane z emocjami, które wyraża Play Box: sad – smutny, happy – radosny, scared – przestraszony, calm – spokojny.

 

  • Str 48 – 49 – dzieci próbują określić, jakie emocje towarzyszą postaciom przedstawionym na obrazkach i przyklejają odpowiedniego Play Box’a. Uwaga!  Dwie naklejki są dodatkowe. 

 

 

  • Str. 52 – dzieci starają się odgadnąć uczucia osób przedstawionych na obrazku i dopasować przyczynę tych emocji, łącza odpowiednio (wykorzystują słownictwo z piosenek znajdujących się w materiale video).

 

  • Str. 53 – dzieci przyglądają się obrazkowi i próbują określić, jakie uczucia widać na twarzach dzieci. Łączą każdą twarz z odpowiednim Play Box’em. 

W wolnych chwilach dzieci słuchają piosenki „How are you feeling?” CD, nagranie 31.

Słownictwo na ten tydzień:

  • happy – szczęśliwy,
  • sad – smutny,
  • angry – zły, rozzłoszczony, wściekły
  • calm – spokojny,
  • frightened – przerażony,
  • surprised – zaskoczony,
  • worried – zmartwiony.

W razie problemów z wymową słów, proszę skorzystać ze słownika www.diki.pl.




wtorek 05.05.2020r.

 

Witajcie! Hello!

W tym tygodniu poznajemy kolejne nazwy ubrań. Proszę, aby dzieci zapoznały się z krótkimi filmikami:

Zachęcam do oglądania i wspólnego powtarzania poszczególnych słów.

Od dzisiaj możemy kontynuować naszą przygodę z Play Box’em. Do wykonania na ten tydzień są kolejne karty z książeczki:

  • Str. 39 – Dzieci przyglądają się uważnie wersjom Play Box’a – zimowej oraz letniej i za pomocą linii łączą poszczególne ubrania z odpowiednim Play Box’em. Łącząc ubrania próbują głośno wypowiadać ich nazwy.
  • Str. 40 -  Dzieci przyglądają się ilustracji i odszukują na niej ubrania przedstawione z prawej strony. Głośno liczą i zakreślają odpowiednią cyfrę. Następnie określają, jaka pogoda jest przedstawiona na obrazku i kolorują odpowiedni rysunek Play Box’a, znajdujący się nad obrazkiem.
  • Str. 42 – Dzieci nazywają kolejne kolory Play Box’a określone od 1 do 10. Następnie kolorują obrazek, zgodnie z kodem.
  • Str. 43 – Dzieci wypychają rysunki przedstawiające ubrania oraz chłopca i dziewczynkę. W wolnych chwilach ubierają dzieci, w zależności od pogody: It’s hot – Jest gorąco. / It’s cold – Jest zimno. Próbują nazwać kolejne części ubioru, które dzieci maja na sobie.
  • Str. 45 – Dzieci wypychają z kartki rysunki z historyjką o Jeannie. Składają je wzdłuż przerywanej linii, by powstała historyjka. W wolnych chwilach przeglądają historyjkę i nazywają ubrania oraz ich kolory na każdym z obrazków. Próbują również określić, jaka jest na nich pogoda (hot/cold).  

Piosenka na ten tydzień – „I’m going out to play.” – CD, nagranie 26.

Rymowanka na ten tydzień – „It’s cold!”- CD, nagranie 29.

Proszę, aby dzieci słuchały rymowanki i piosenki w wolnych chwilach. Pozdrawiam!




poniedziałek 27.04.2020r.

 

W tym tygodniu uczymy się określania pełnych godzin na zegarze. Przy okazji ćwiczymy i utrwalamy liczebniki 1-12 - https://www.youtube.com/watch?v=kcuOqv7-gmo

Zachęcam do wspólnego śpiewania i zadawania pytania: What’s the time Mr Clock? – Która godzina Panie Zegarze? oraz udzielania odpowiedzi: One o’clock./Two o’clock./Three o’clock…

W piosence o Panu Zegarze pojawiają się także nazwy zwierząt, które ukryły się w pewnej zabawce. Spróbujcie nazwać wszystkie zwierzaki.

Utrwalamy również nazwy kolorów - https://www.youtube.com/watch?v=C628S-UKkNc



wtorek 21.04.2020r.

 

W tym tygodniu utrwalamy liczebniki, poznajemy kolejne litery alfabetu, a także poszerzamy zakres słownictwa związanego z jedzeniem i przeciwieństwami. Nauka będzie bardzo przyjemna, gdyż:

 


 

czwartek 16.04.2020r.

 

Witam serdecznie po Świętach. W tym tygodniu utrwalamy nazwy kolorów oraz zwroty grzecznościowe.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

 

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus

 

W wolnych chwilach zachęcam do oglądania bajki Lippy and Messy https://www.youtube.com/watch?v=3kWf7C6SWEs




06.04.2020r.

 

W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane z Wielkanocą (Easter, Easter bunny, chick, Easter eggs). Zachęcam do obejrzenia krótkiej bajki:  https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

 

A teraz zagrajcie w poszukiwanie wielkanocnych zajączków: https://www.youtube.com/watch?v=YOSCE0XTwEI

 

W wolnych chwilach zachęcam do słuchania piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8, https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8, https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g


31.03.2020r.

 

W tym tygodniu proszę Rodziców, by umożliwili dzieciom utrwalanie nazw ubrań:

 

 https://www.anglomaniacy.pl/pdf/clothesB.pdf - proszę pobrać i wydrukować kartę pracy. Dzieci kolorują ubrania na kolory wyznaczone przez rodziców w języku angielskim. Zachęcam, aby wspólnie z dziećmi skorzystać ze słownika obrazkowego  https://www.anglomaniacy.pl/clothesDictionary.htm#pictures

 

W wolnych chwilach proszę, by dzieci słuchały i uczyły się piosenek:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=qYu3_LAXKGs



26.03.2020r.

Proszę, aby dzieci zapoznały się z nawami ubrań

https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY

https://www.youtube.com/watch?v=pHer1COWyrQ

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/clothesPT1.pdf - proszę pobrać kartę pracy. Dzieci mają połączyć nazwy ubrań z obrazkami i pokolorować.

W wolnych chwilach proszę, by dzieci utrwalały kolory, liczebniki i piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=yfbHlMNo79s – kolory

https://www.youtube.com/watch?v=EjT5SA9WrY4 – liczebniki 1-10

https://www.youtube.com/watch?v=fHqjNHxmB7c – liczebniki 1-10

https://www.youtube.com/watch?v=eClGqjHz790 – If you’re happy and you know it…

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY – Head, shoulders, knees and toes

Przeczytano: 1863 razy. Wydrukuj|Do góry